Nasza misja


Naszą misją jest podnoszenie komfortu fizycznego i psychicznego młodzieży, dorosłych oraz seniorów, pokazanie różnych dróg do osiągnięcia subiektywnego poczucia szczęścia.

 

Głównymi krokami do realizacji misji jest praca nad podwyższeniem poczucia własnej wartości, głównie wśród młodzieży, podnoszenie motywacji do prowadzenia zdrowego stylu życia oraz promowanie wśród nauczycieli innowacyjnych metod nauczania.

 

Naszą działalność kierujemy do tych wszystkich, którzy chcą być szczęśliwi i zdrowi. W każdym momencie swojego życia można skorzystać z naszych warsztatów „Instrukcji obsługi człowieka” czy podjąć z nami działania związane z profilaktyką zdrowia. Każda grupa pokoleniowa wykazuje się innymi potrzebami, boryka się z innymi problemami, posiada inne priorytety, jednak każda z nich w swoim życiu wewnętrznym potrzebuje subiektywnego poczucia komfortu i harmonii. Aby móc zaspakajać potrzeby naszych beneficjentów w sposób precyzyjny, podzieliliśmy ich na 2 grupy:

 

Seniorzy

Imperial College London wraz ze Światową Organizacją Zdrowia ogłosili, że do 2030 roku teoretycznie każdy z nas będzie mógł dożyć przynajmniej dziewięćdziesiątki. Seniorów jest i będzie coraz więcej, dlatego to im chcemy poświęcić więcej uwagi, skupić się na ich potrzebach, zapobiegać ich chorobom, które pojawiają się właśnie w jesieni życia. Chcemy stworzyć dla nich coś w rodzaju ośrodka HUB, w którym otrzymaliby kompleksową wiedzę na temat stymulowania ośrodkowego układu nerwowego.

 

Młodzi ludzie

Młodzi ludzie, to kolejna grupa, której przyszło żyć w niełatwych czasach. Za mało „rzeczywistości”, prawdziwych relacji, świeżego powietrza… za dużo cyfry, udawania i samotności. Chcemy młodym dać trochę życia analogowego, ciepła i bezwarunkowej akceptacji a przede wszystkim coś w rodzaju „Instrukcji Obsługi Człowieka”, żeby wiedzieli: Skąd? Dlaczego? Co z tym zrobić? Jak sobie z tym poradzić? i Gdzie znajdę na to siłę? Młodzi ludzie wkraczając w dorosłość, są u progu dokonywania ważnych wyborów życiowych, więc jest to dobry moment aby dowiedzieć się, że na wybory te będzie miało wpływ głównie poczucie własnej wartości, które każdy z nas w sobie nosi, ale nie zawsze jest ono na wystarczająco wysokim poziomie by pomogło zbudować szczęśliwe życie. Pracujemy więc z młodzieżą nad podwyższaniem poczucia własnej wartości, przede wszystkim poprzez uświadomienie im istnienia tej części konstrukcji psychicznej, zdiagnozowanie u siebie poziomu poczucia tejże wartości oraz wypracowanie dróg wspierania siebie w tym obszarze.

 

Ponadto prowadzimy działania integracyjne między młodzieżą a starszymi ludźmi. Pokazujemy jednym i drugim jak wyglądają ich światy i jakie pozytywne aspekty każdego z tych światów mogą zaadaptować do własnego, indywidualnego życia.

 

Nauczyciele

Nauczyciele to ważna grupa społeczno-zawodowa, od której sporo zależy. Mogą spowodować czy podczas tych kilkunastu lat edukacji młody człowiek nabierze pełnej wiary w swoje siły czy przeżyje koszmar. To na nich, w dużej mierze, spoczywa odpowiedzialność jakich obywateli nam wyedukują. Czy obywatele nowego pokolenia będą potrafili zarządzać naszym życiem społecznym, gospodarczym, finansowym, zdrowotnym w taki sposób, aby dać nam poczucie bezpieczeństwa i gwarancję szczęśliwego życia.

 

Dodatkowo o poczuciu własnej wartości mówimy nie tylko w podejściu indywidualnym ale w szerszym kontekście, a mianowicie w kontekście tożsamości narodowej. Jest to bardzo interesujący temat w obliczu tak dużej migracji Polaków na całym świecie i w kontekście obrazu jaki tworzą na swój temat.

 

Aby realizować naszą misję zajmujemy się następującymi działaniami:

 

- organizujemy warsztaty aktywizujące ciało i umysł osób starszych

- organizujemy szkolenia językowe dla seniorów

- organizujemy warsztaty „Fitness umysłu” czyli treningu mózgu, gdzie przedstawiamy wszelkie formy zaangażowania umysłu i ciała potrzebne do utrzymania dobrej kondycji układu nerwowego: koordynacja pracy dwóch półkul mózgowych, ćwiczenia wymagające koordynacji wzrokowo-ruchowej, ćwiczenia pamięci, uwagi, koncentracji, umiejętności matematyczne, manualne, dieta ketogeniczna, ćwiczenia poprawiające krążenie krwi, praca z ciałem, układem mięśniowo-nerwowym, joga, itd…

- organizujemy różne formy aktywności fizycznej podczas której nauczamy języków obcych

- poprowadzimy działania integracyjne między młodzieżą a starszymi ludźmi, by pokazać jednym i drugim jak wyglądają ich światy i jakie pozytywne aspekty każdego z tych światów mogą zaadaptować do własnego, indywidualnego życia

- prowadzimy badania nad tworzeniem różnych metodologii nauczania opartych na wiedzy nt. sposobów przetwarzania informacji przez mózg, wpływie stresu czy wpływie poziomu poczucia własnej wartości na proces nauki

- organizujemy indywidualne i grupowe coachingi neurograficznych dla młodzieży i dorosłych

- tworzymy programy warsztatów i szkoleń, scenariusze grup wsparcia dla młodzieży, mentoringu czy autowsparcia, którymi przyszłości chcemy zainteresować szkoły w całej Polsce

- organizujemy metodologiczne szkolenia dla nauczycieli, pokazujące różne ciekawe metody, które można zastosować na zajęciach językowych, jak również szkolenia ukazujące cały profil psychiczny ucznia problemowego i sposoby ujarzmienia jego zachowań w trakcie lekcji;

- planujemy prowadzić badania w innych krajach w celu dzielenia się doświadczeniem oraz wypracowania uniwersalnych rozwiązań opartych na dotychczasowych schematach działania każdego z państwa, wynikających z ich historii, ich mentalności, sytuacji politycznej, ekonomicznej czy klimatu.